Cabinete Stomatologice Brasov | Tel: 004. 0723. 189. 428 | Luni - Vineri: 8:00 - 20.00
Languages:
Home > Servicii si tratamente stomatologice > Chirurgie dentara > Extractia molarilor(maselelor) de minte

Extractia molarilor (maselelor) de minte

Molarul de minte este al treilea molar.Normal omul are 3 molari permanenti.Al treilea molar va creste in jurul varstei de 18 -20 de ani.

Molarii de minte, de fapt nu difera de ceilalti dinti exceptind faptul ca ei sunt ultimii dinti care erup. Sunt la fel de folositori ca si ceilalti dinti daca ei cresc corespunzator cu o buna relatie de muscatura cu dintii vecini si avand gingie sanatoasa in jurul lor. Din nefericire aceste conditii nu sunt indeplinite intotdeauna.

Cand molarul de minte nu erupe corespunzator in gura , spunem ca sunt dinti cu impact asupra danturii. Dentistul trebuie sa examineze gura pacientului,o radiografie( RX )a molarului respectiv pentru a observa daca eruptia este corecta sau nu. Dintii cu impact pot cauza multe probleme. Avem aici cateva din cele mai comune probleme care pot apare cand molarii de minte nu sunt indepartati:

-placa bacteriana crescuta

-carii la dintii vecini

-probleme cu gingia (infectii in jurul molarului de minte

Eruptia molarului de minte in conditii neprielnice poate necesita indepartarea lui. Extractia timpurie va elimina problemele cum ar fi impactul cu al doilea molar care ar putea duce la afectarea acestui dinte.

Cea mai frecventa situatie este cea în care acest molar nu a strapuns complet gingia, fiind doar pe jumatate iesit si, deseori, exista dureri în acea zona, iradiate spre ureche. Deschiderea gurii devine un chin, gingia se inflameaza si doare la orice atingere. Indiscutabil, persoana în cauza trebuie sa se prezinte la stomatolog, pentru ca aceasta inflamatie se poate complica si cu un abces, mult mai dificil de tratat . Apoi, pot aparea cariile molarului de minte. Acest dinte are o mineralizare deficitara si, datorita pozitiei pe arcada, este mai putin accesibil curatarii cu periuta. Uneori, exista cazuri în care aceasta masea nu a aparut pe arcada, la locul obisnuit, ci a ramas inclusa în os, fara sa strapunga gingia.

Este, si de aceasta data, cazul ca medicul sa intervina l Mai pot exista cazuri în care maseaua sa strapunga gingia, dar sa iasa într-o pozitie anormala: mult înclinat spre obraz sau spre limba.

Indicatii de ingrijire postoperatorie dupa extractia unui dinte

-Tineti compresa din tifon muscata cu fermitate pentru 1-2 ore pentru a opri sangerarea.Daca sangerarea persista schimbati compresa si continuati sa tineti muscata compresa cu fermitate pana la oprirea sangerarii.

-Nu folositi apa de gura timp 24 de ore dupa extractie

-Daca se mai produc singerari mici ,tineti in gura apa rece cu sare pina cand aceasta ajunge la temperature corpului.

-Nu clatiti cu ceai de musetel,apa sau alte lichide timp de 24 de ore

-Periati dintii normal mai putin zona alveolei extractiei unde nu periati

-Mancati daca este posibil timp de 2-3 zile mancaruri usoare ,reci si necondimentate

-Nu consumati lapte,iaurt sau derivate